Chcete zdieľať nápady, propagovať značku, službu, alebo zarábať peniaze? Písanie blogu je jeden z osvedčených spôsobov, ako dať o sebe vedieť a taktiež zvýšiť návštevnosť webových stránok.

 

Ak budete postupovať podľa nášho sprievodcu blogovaním, naučíte sa pár užitočných trikov, s ktorými pri písaní vlastného blogu uspejete.

 

1. Generujte nápady

 

O čom chcete písať? Čo sú vaše ciele? Pre aké publikum chcete písať? Základom dobrého blogu je kreatívne myslenie. Ak chcete upútať a hlavne udržať svojich čitateľov na blogu, vašou úlohu je prinášať víťazné myšlienky a nápady, ktoré chcete čitateľom alebo zákazníkom ponúknuť. Začnite s brainstormingom, zapisujte si tipy na pútavé témy, ktoré by vašich čitateľov, fanúšikov mohli zaujímať. Či už použijete pracovný hárok a pero, online nástroje, alebo Dokumenty Google, hlavnou úlohou je zbieranie rôznych nápadov a tém, aby ste si mohli vytvoriť myšlienkovú mapu, ktorá vám bude pri písaní veľkým pomocníkom. Nezabudnite si všetky svoje nápady uložiť na jedno miesto!

 

 

2. Vytvorte si koncept

 

Teraz, keď máte milión skvelých nápadov, o ktorých chcete písať, je čas vybrať si jeden. Predtým, než začnete písať prvé riadky, odporúčame si vybrať tému, ktorá je pre vás dostatočne zaujímavá, aby bol prejav prirodzený a presvedčivý. Použite svoj jedinečný hlas, majte na pamäti publikum, pre ktoré je blog adresovaný a držte sa hlavnej myšlienky. Vytvorte si kostru, ktorá vám pomôže držať sa pointy. Rozmyslite si, aké a koľko odsekov, nadpisov, podnadpisov chcete v texte obsiahnuť. Načrtnite si, čomu sa chcete venovať v úvode, jadre a závere. Ak si tento postup osvojíte, nebudete zbytočne tápať a strácať sa v samotných myšlienkach a texte.

 

 

4. Myslite na gramatiku a kvalitný obsah

 

Opakovanie je matka múdrosti. Našou radou je, opakovane si texty po sebe čítajte, aby ste vašim digitálnym spotrebiteľom ponúkli kvalitné čítanie. Neignorujte krok kontrolovania a prepisovania, pretože ak stratíte dôveru u čitateľov, stratíte aj návštevnosť a zobrazenia webových stránok. Nájdite si preto čas na úpravu, odstraňujte zbytočné informácie, slovné spojenia a používajte spoľahlivé zdroje. Nezabudnite na prestávky, vďaka ktorým budete mať “nové oči”, aby ste ľahšie našli chyby. Vy a vaši čitatelia budete radi, že ste tak urobili. Dbajte na to, aby bol online obsah nie len pútavý, ale aj po pravopisnej a štylistickej stránke správny.

 

 

5. Vytvorte si kvalitný nadpis

 

Prečo kvalitný nadpis? Nadpis pre váš blog je najdôležitejším bodom. Je to jeden z hlavných ukazovateľov, či bude článok úspešný. Venujte mu preto najväčšiu pozornosť. Názov blogu slúži na upútanie pozornosti. Nastavuje očakávania čitateľov na to, čo dostanú pri čítaní vášho blogu. Nadpis slúži aj na to, aby sa obsah zobrazoval vyhľadávacím nástrojom, preto nepodceňujte jeho dôležitosť a funkciu. Pozor, týmto nemáme na mysli taktiku clickbait, na pritiahnutie čitateľov zavádzajúcim a nepravdivým titulkom. Zamerajte sa skôr na presnosť, používanie kľúčových slov, na optimalizáciu názvu pre vyhľadávače a sociálne siete. Je v poriadku, ak váš nadpis niekoľkokrát zmeníte. Ak v ňom nemáte ihneď jasno, dajte mu pracovný názov a vrátite sa k nemu, keď bude váš blog finálny a vy budete mať o ňom lepšiu predstavu.

 

 

6. Nezabudnite pridať grafiku

 

Blog bez obrázkov je neúplný a bez pridanej hodnoty. Je dôležité, aby ste svojmu blogu vdýchli život a pridali mú ďalšiu zábavnú stránku. Doplňte svoje myšlienky a nápady obrázkami, pretože to je to, čo priťahuje vašich čitateľov a dáva im lepšiu predstavu o tom, čo im vo svojom príspevku ponúkate.

7. Optimalizujte pre SEO

 

Pravdupovediac, nemá zmysel písať dych berúci blog, ak ho nikto nikdy nenájde. S viditeľnosťou vám efektívne pomôže optimalizácia pre vyhľadávače (SEO). Vždy si vyhľadajte kľúčové slová pre danú tému, o ktorej idete písať. So strategickým vyhľadávaním kľúčových slov vám pomôžu dostupné doplnky, ktoré zaistia, že váš obsah sa zobrazí na začiatku výsledkov vyhľadávacieho nástroja.

 

 

8. Plánujte

 

Či už budete uverejňovať príspevky raz za deň, raz za týždeň, alebo raz za mesiac, dôležitá je pravidelnosť a konzistentnosť plánu zverejňovania. Stanovte si ciele, aby ste zostali organizovaní a disciplinovaní, pretože čitatelia musia vedieť, čo môžu od vašej stránky očakávať. Stanovte si termíny na vytvorenie a publikovanie obsahu, aby ste zostali na správnej ceste.

 

 

 

9. Zdieľajte

 

Existuje mnoho spôsobov, ako môžete zdieľať vlastnú tvorbu. V prvom rade zdieľajte svoj blog na sociálnych sieťach, kde môžete prispôsobiť obsah pre každú jednotlivú platformu. Používajte hashtagy, používajte analytiku na sledovanie svojho úspechu. Zbierajte si e-maily od svojich sledovateľov, čitateľov a zákazníkov, aby ste ich mohli oslovovať prostredníctvom e-mailového marketingu.

 

Dôslednosť a pravidelnosť vytvárania obsahu vám pomôže pritiahnuť viac čitateľov. Vytvorte si rutinu, harmonogram písania a pridávania blogov. Ak budete postupovať podľa našich rád, určite budete na dobrej ceste k vytvoreniu kvalitného blogu s množstvom čitateľov. Potom sa už len pohodlne usaďte a sledujte, ako sa váš blog stáva obľúbeným a úspešným!