Vyrozprávajte príbeh vašej značky a udržujte o ňu nepretržitý záujem ľudí pomocou newsletteru. Môže to byť jeden z vašich najcennejších a najudržateľnejších marketingových nástrojov. Ak je vašim cieľom premeniť viac návštevníkov webu na platiacich zákazníkov, newsletter je ten správny nástroj, aby ste svoje vízie mohli postupne napĺňať.

 

V súčasnosti je veľmi ťažké udržať pozornosť užívateľov virtuálneho sveta. Máme k dispozícií niekoľko sociálnych médií. Číslo konzumentov na týchto platformách neustále rastie, no aj napriek tomu je nemožné, pri takom počte zdieľaných obsahov, vyhrať boj v niekoľko sekundovej pozornosti. Zapamätajte si, že váš obsah sa veľmi rýchlo stráca a navyše publikum sa nedá vlastniť.

 

Prostredníctvom newsletterov vytvárate obsah, ktorý publiku prináša hodnotu. Ak vaša firma ešte nemá túto formu oslovovania zákazníkov, mali by ste zvážiť pridanie newsletteru do vašej marketingovej stratégie, ktorá môže priniesť stabilnú návratnosť investícií a ďalšie mimoriadne cenné výhody s pridanou hodnotou. Ak pochopíte jeho dôležitosť, budete ho využívať na rast vášho podnikania a tiež budovanie značky. Ak chcete maximalizovať výsledky, musíte zabezpečiť, aby bol váš newsletter prispôsobený tak, aby oslovil cieľových príjemcov.

 

 

Čo je newsletter?

 

 

Newsletter je e-mail, odoslaný v pravidelných intervaloch, ktorý odosiela osoba, resp. firma. Obsahuje aktuálne novinky, vybraný obsah, na základe ktorého sa vaši odberatelia prihlásili na odber, výhody a mnoho ďalších užitočných informácií. Je len na vás, na čom si svoju filozofiu postavíte. Na rozdiel od automaticky odoslaných e-mailov sa newsletter zameriava na poskytovanie bezplatného a hodnotného obsahu.

 

Newsletter je nástroj, ktorý používajú podniky a organizácie na zdieľanie relevantných a cenných informácií pre zákazníkov, potenciálnych zákazníkov i fanúšikov. Poskytuje priamy prístup k doručenej pošte vášho publika, čo vám umožňuje zdieľať pútavý obsah, podporovať predaj a zvyšovať návštevnosť vašich webových stránok.

 

Ak si niekto od vás kúpil produkt, pravdepodobne si v blízkej budúcnosti nekúpi nič iné. Ako v ňom udržať naďalej záujem o vašu značku? Odpoveď je, prostredníctvom newsletteru. Posielaním nových zliav, užitočných informácií, návodov alebo tipov, zapojíte zákazníka viac do vašej značky a dosiahnete nad rámec toho, čo sa od vás očakáva.

 

 

Aký je účel a dôležitosť newsletteru?

 

Používajte newsletter, aby ste zákazníkom poskytli aktuálne informácie o vašej spoločnosti, produktoch alebo službách. Je to nenahraditeľný spôsob, ako zostať v kontakte so svojím publikom. Vytvárajte hodnotný obsah pre publikum, aby sa vždy tešilo na vaše e-maily, čo zabezpečí zapamätanie značky. Je to “bezplatný” spôsob, ktorý obohacuje čitateľa o nové vedomosti a zároveň ho podnecuje, láka, aby u vás nakúpil. Chcete si vybudovať autoritu značky? Dajte si záležať, aby bola téma v e-maily relevantná. To buduje autoritu a zároveň zvyšuje šance na získanie zákazníkov, v porovnaní s niekým, kto newsletter neposiela.

 

 

Ako vytvoriť newsletter?

 

 

Prvým krokom k vytvoreniu e-mail marketingu je stanoviť si ciele. Pre koho bude váš newsletter adresovaný? Chcete zvyšovať nákupy na webe, alebo udržať vašu značku v popredí pozornosti? Ak si odpoviete na niekoľko základných otázok, budete lepšie vedieť, čo bude v obsahu e-mailu zahrnuté. Vytvorte si svoju peronalizovanú šablónu, v ktorej použijete farby značky a logo.

 

Váš obsah by mal vzdelávať, baviť a informovať. Jednoducho poskytovať okamžitú hodnotu. Ak je to niečo, čo nepovažujete za dôležité, zrejme to nebude dôležité ani pre vaše publikum. Zistite, čo chce vaše publikum skutočne do e-mailovej schránky dostávať.

Ak ste niekedy písali obsah pre web, rôzne iné články, poprípade blog, nemali by ste mať problém ani s tvorbou newsletteru. Platia rovnaké pravidlá. Váš newsletter by mal mať pútavé nadpisy, podnadpisy a ľahko čitateľné odseky. Keďže väčšina e-mailov sa číta na mobile, pri káve, čakaní na jedlo, zabezpečte, aby boli vaše e-maily prispôsobené na mobilné zariadenia, tablety a iPady. Mali by ste používať krátke odseky, odrážky a jednoduché vety.

 

Dôležitý je najmä dizajn, preto používajte vizuálne prvky, ktoré zaručene upútajú pozornosť. Zaraďte obrázky, infografiky a priame pre-kliky na web. Nezáleží na tom, ako veľmi presvedčivý obsah bude váš newsletter mať, ak bude po vizuálnej stránke nudný a fádny. Pridajte jasné výzvy na akciu, vďaka ktorým sa čitateľ dostane na web, kde môže ihneď  interagovať.

 

 

Kľúčový je názov

 

Čo by mal obsahovať názov, resp. predmet newsletteru? Predmet v e-maily by mal poskytnúť odberateľom okamžité pochopenie, o čo ide. Snažte sa o to, aby bol váš názov zábavný a popisný zároveň. Na to, aby ste presvedčili odberateľov začať s vami interagovať, máte veľmi obmedzený čas. Jednoducho, keď odberatelia prečítajú predmet v e-maily, mali by na základe neho a svojej zvedavosti (keďže ich predmet správy dostatočne upútal) e-mail okamžite otvoriť.

 

 

 

Budujte zoznam silných odberateľov

 

Najdôležitejší aspekt newsletteru je stratégia na získavanie stále nových odberateľov. Každý nový odberateľ, ktorého pridáte do svojho zoznamu sa už ľahko môže premeniť na platiaceho zákazníka. Umiestnite na váš web výzvy na akciu, formou obrázkov na upútanie pozornosti, aby návštevníkov povzbudili na zaregistrovanie sa do vášho zoznamu. Ponúknite im darček, napríklad zľavu na ďalší nákup, aby ste ich podporili v napísaní e-mailu do okienka.

 

Požiadajte znova o e-mailovú adresu aj pri pokladni. Ľudia, ktorí si dnes kúpia vaše produkty, majú väčšiu pravdepodobnosť, že od vás budú nakupovať aj v budúcnosti, v porovnaní s úplne novými potenciálnymi zákazníkmi. Myslite aj na svojich sledovateľov na sociálnych sieťach. Povedzte svojim sledovateľom, že im ponúkate exkluzívny obsah, výhody, zľavy, ak sa prihlásia na odber.

 

 

 

Ako často posielať newsletter?

 

Aká je najlepšia frekvencia zasielania newsletteru? Určite nechcete svojich odberateľov obťažovať, no zároveň vašim cieľom je udržať ich zapojených. Umožnite svojim odberateľom vybrať si. Dajte im možnosť prihlásiť sa na odber denných, týždenných alebo mesačných e-mailov. Takto si môžete byť stopercentne istý, že vaše e-maily nebudú otravné.

 

 

Ak váš newsletter privádza odberateľov a zákazníkov na váš web, robíte to dobre. Takto môže vaša stratégia e-mail marketingu prevziať kontrolu a udržať veci v pohybe. Newsletter je základným nástrojom na získavanie potenciálnych a platiacich zákazníkov. Odoslaním kvalitného a hodnotného obsahu svojim odberateľom môžete získavať dôveru a dohnať ich, aby sa na vašu stránku pravidelne vracali a nakupovali. Na základe merania vašich e-mailových kampaní, môžete ľahko sledovať pokrok a vykonávať prípadné úpravy, ktoré vás dovedú k úspechu a ďalším výhram.