Žijeme v spoločnosti obrazoviek. Z tohto dôvodu je dôležité, aby bol váš web dobre viditeľný na čo najväčšom počte zariadení, pretože nikdy neviete, na akej obrazovke sa bude váš web zobrazovať. Aby bola webová stránka úspešná, musí byť navrhnutá s ohľadom na všetkých používateľov. Responzívny webový dizajn preusporiada obsah stránky na základe zistenej obrazovky od veľkých firemných monitorov až po maličké inteligentné hodinky.

 

Podľa aktuálnych štatistík, počet mobilných užívateľov prevyšuje počet užívateľov stolných počítačov. Responzívny dizajn funguje na nových zariadeniach, dokonca aj na tých s neštandardnými rozmermi obrazovky. Nechajte sa presvedčiť úsporou nákladov a času. Responzívny dizajn je dôležitou súčasťou každej modernej webovej stratégie a mal by byť súčasťou aj tej vašej.

 

Responzívny dizajn je dôležitá vec vo webdizajne. Je to spôsob, ako zostaviť webovú stránku, aby sa jej obsah automaticky prispôsobil veľkosti obrazovky, na ktorej sa zobrazuje. Nemusíte navrhovať niekoľko webových stránok pre rôzne veľkosti obrazovky. Stačí navrhnúť iba jednu webovú stránku, ktorá sa zväčší, zmenší a prispôsobí sa zariadeniu, na ktorom sa zobrazuje. Taktiež nahrádza potrebu navrhnúť špeciálnu mobilnú aplikáciu pre používateľov smartfónov.

 

 

Cieľom responzívneho dizajnu je vyhnúť sa nesprávnej zmene veľkosti. Posúvaniu alebo približovaniu, ku ktorému dochádza na stránkach, ktoré neboli optimalizované pre rôzne zariadenia. Navigácia na týchto stránkach je často veľmi náročná a môže vás to dokonca stáť potenciálnych zákazníkov, ktorí sú frustrovaní zo snahy pohybovať sa na neprispôsobnej webovej stránke. Napríklad 60% používateľov smartfónov tvrdí, že okamžite opustia web, ak nemôžu nájsť to, čo hľadajú, alebo ak web nenačíta informácie. Responzívny dizajn je to, čo prevažná väčšina používateľov internetu uprednostňuje, pretože výrazne uľahčuje pohyb a proces vyhľadávania.

 

 

Výhody responzívneho dizajnu

 

 

  1. Efektívnosť nákladov

 

Použitím responzívneho dizajnu môžete, napríklad eliminovať náklady na platenie za mobilnú aplikáciu. Stačí investovať iba do jedného dizajnu stránky, aby oslovil všetkých návštevníkov a všetky zariadenia.

 

  1. Flexibilita

 

Responzívny dizajn umožňuje robiť zmeny rýchlo a jednoducho. Nemusíte vykonávať zmeny na dvoch a viac webových stránkach. Flexibilita, ktorú responzívny dizajn ponúka je obrovskou výhodou. Ak chcete na svojom webe rýchlo upraviť dizajn, opraviť preklep, stačí to urobiť raz.

 

  1. Vylepšená používateľská skúsenosť

 

 

Používateľská skúsenosť je pre majiteľov webových stránok kľúčová. Chcete, aby sa ľuďom páčila vaša stránka? Ak niekto navštívi web na mobilnom zariadení a jeho načítanie trvá večnosť, obrázky nemajú správne rozlíšenie, taká stránka môže pôsobiť neprofesionálne. Responzívny dizajn ponúka oveľa lepšiu používateľskú skúsenosť. Zákazníci sa budú na web vracať, pretože približovanie a posúvanie bude eliminované, obsah sa bude dať pozerať rýchlejšie a celkový dojem bude oveľa pozitívnejší.

 

  1. Optimalizácia pre vyhľadávače

 

Optimalizácia pre vyhľadávače alebo SEO je stratégia, ktorú používajú mnohé spoločnosti, aby sa zlepšili v hodnotení stránky a vo vyhľadávaní na Google. Responzívny dizajn môže pomôcť pri SEO, pretože Google uprednostňuje webové stránky, ktoré sú prispôsobené pre mobilné zariadenia.

 

 

  1. Jednoduchosť riadenia

 

Namiesto toho, aby ste si museli najať dizajnéra, ktorý by sa postaral o každý aspekt vášho webu, responzívny dizajn vám umožní vykonať zmeny rýchlo a jednoducho. Navyše, len s jednou webovou stránkou bude oveľa jednoduchšie spravovať ostatné prvky vášho marketingu. Responzivita odstraňuje veľa stresu zo správy firemnej webovej stránky.

 

 

Na čo si dávať pozor?

 

 

Obsah hlavičky

 

Na prvý pohľad hlavička prezrádza návštevníkom o webovej stránke veľa. Veľká obrazovka má dostatok priestoru na zobrazenie všetkých informácií v hlavičke webovej stránky. Na mobile už menej a váš responzívny dizajn to musí zohľadňovať. Položte si otázku, ktoré prvky by mali byť viditeľné v navigácii na mobilnom zariadení? Určite by to malo byť logo na podporu silnej identity značky, navigačná ponuka a ikona nákupného košíka.

 

Čitateľnosť textu

 

Text webovej stránky môže byť zložitým prvkom. Chcete, aby vyzeral dobre a odrážal štýl vašej značky? Musíte sa uistiť, že výber dizajnu neovplyvní čitateľnosť. Pri navrhovaní pre rôzne zariadenia musíte vziať do úvahy aj to, že veľkosť a štýl sa nemusia meniť, keď sa veľkosť obrazovky pohybuje nahor alebo nadol. Je dôležité všetko otestovať pred spustením svojho webu.

 

Vizuálna hierarchia

 

 

Neprehľadné rozloženie webových stránok sťažuje návštevníkom vidieť, na aké detaily sa majú zamerať či kam ísť ďalej, najmä na mobilných zariadeniach. Rozdeľte veľké množstvo obsahu a zložitých tém, vytvorte štruktúru informácií na stránke. Uistite sa, že máte dobre vyvážený dizajn. Pri responzívnom dizajne musíte byť opatrní, pretože prvky môžu meniť veľkosť alebo štýl, keď sa obrazovka zmenšuje.

 

Interakcia

 

Zvážte rôzne interakcie, ktoré návštevníci očakávajú, že nájdu na vašej stránke. Ak ste do hlavičky webu uviedli telefónne číslo svojej firmy, používatelia stolných počítačov ho pravdepodobne pred vytočením prepíšu do svojich telefónov. No na druhej strane, používatelia mobilných zariadení budú očakávať okamžité volanie kliknutím na ikonu.

 

Responzívny dizajn rieši veľa problémov. Vďaka nemu bude váš web vhodný pre všetky zariadenia, prispôsobí sa jeho celkový vzhľad, zvýši čas, ktorý návštevníci strávia na vašom webe a zlepší sa pozícia vo vyhľadávačoch.